چرا تمام ساعت های آکبند و مارکدار معروف روی 10:10دقیقه تنظیم...

 چرا تمام ساعت های آکبند و مارکدار معروف روی 10:10دقیقه تنظیم شده اند؟

1) لبخند: بعضی ها معتقدند که وقتی ساعت روی این زمان قرار میگیرد  تصویر لبخند را نشان میدهد و به همین  دلیل ساعت ها روی 10 و 10 دقیقه تنظیم می کنند اما چنانچه ساعت روی یک و پنجاه دقیقه هم تنظیم شود تفاوت زیادی از لحاظ ظاهری ندارد!


2) علامت پیروزی: چون حرف "V" در حروف لاتین ابتدای کلمه ویکتوری به معنی پیروزی و موفقیت قرار دارد نماد پیروزی به حساب می آید،و بعضی معتقدند که چون عقربه های ساعت در این وضعیت حرف V را نشون میدهد نماد پیروزیست .


3) تقارن خطی: عده ای میگویند  در این وضعیت تقارن زیبایی بین عقربه ها ایجاد می شود که باعث میشود ساعت زیبا تر دیده شود.


4) آبراهام لینکلن: عده ی دیگری نیز بر این باورند که زمان ترور آبراهام لینکلن اولین رئی س جمهور حزب جمهوری خواه آمریکا دراین ساعت وقوع یافته است! (البته بدین صورت نیز نوشته شده که ساعت ترور وی، حدود 10:15 دقیقه شب بوده و زمان مرگش هم 7:22 دقیقه صبح)


5) بمباران هیروشیما و ناکازاکی: بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دراین زمان اتفاق افتاده است!(بمباران اتمی در سال1920 انجام شده و گفته شده که از آن زمان ساعت ها را روی این زمان تنظیم می کرده اند.)


6) ساخت اولین ساعت: اولین ساعت در این زمان ساخته اند به همین علت ساعت ها را روی همین زمان تنظیم می کنند.  


7) دیده شدن مارک شرکت ها:از آنجا که مارک شرکت ها معمولاً زیر ساعت 12 و بالای ساعت 6 قرار دارد بنابراین این دو محدوده باید خالی از عقربه باشند.

این کار را اولین بار یکی از شرکت های بزرگ ساعت سازی(سیکو) انجام داد و پس از آن شرکت های یگر نیز به تقلید و پیروی به تکرار آن پرداختند.